Specificity of the teacher's work in the common room

Kolekcja
artykuły
Pobierz opis bibliograficzny

Opis

  • Tytuł: Specificity of the teacher's work in the common room
  • Autor/Autorzy: Agnieszka Kaczor (Autor)
  • Nazwa czasopisma: PROBLEMY OPIEKUŃCZO WYCHOWAWCZE
  • Rok: 2021
  • ISSN: 0552-2188
  • DOI: 10.5604/01.3001.0014.8501
  • Adres www:: http://dx.doi.org/10.5604/01.3001.0014.8501
  • Strony od-do: 3-16
  • Język: angielski
  • Abstrakt:
    • W artykule przedstawiono opis specyfiki pracywychowawcy w świetlicy szkolnej na podstawie dostrzeżonych w literaturze przedmiotu czynników określających jej istotę. W związku z przyjętą perspektywą interpretacyjną, świetlica szkolna została scharakteryzowana jako miejsce, które z definicji odgrywa istotną rolę w procesie wspomagania rozwoju dziecka, a proces ten wspiera specyfika pracy wychowawcy w świetlicy szkolnej. Do analizy miejsca, jakim jest świetlica, wykorzystano koncepcję Jerzego Nikitorowicza. Odnosząc się do wyodrębnionych przez niego „pograniczy”, dookreślono, jak wygląda praca wychowawcy w świetlicy szkolnej w perspektywie czynników istotnych dla analizowania świetlicy w kontekście każdego z pograniczy. Pozwoliło to uzyskać nowe ujęcie opisywanego miejsca.
    • This article presents a description of the specifi city of a teacher’s work in the common room based on the factors determining its essence, noticed in the literature on the subject. Due to the adopted interpretative perspective, the common room has been characterized as a place that by defi nition plays an important role in the process of supporting a child’s development, and this process is supported by the specifi city of the teacher’s work in the common room. The concept of Jerzy Nikitorowicz was used to analyse the common room. Referring to the “borderlines” identifi ed by him, it was specifi ed what the work of the teacher in the common room looks like in the perspective of factors important for analysing the common room in the context of each borderline. It allowed to obtain a new perspective of the described place
  • Dyscyplina: pedagogika

MARC

  • 002 $a Specificity of the teacher's work in the common room
  • 003 $a Agnieszka Kaczor (Autor)
  • 004 $a Oryginalny artykuł naukowy
  • 006 $a PROBLEMY OPIEKUŃCZO WYCHOWAWCZE
  • 008 $a 2021
  • 011 $a 0552-2188
  • 013 $a 10.5604/01.3001.0014.8501
  • 014 $a http://dx.doi.org/10.5604/01.3001.0014.8501
  • 015 $a 3-16
  • 017 $a angielski
  • 019 $a W artykule przedstawiono opis specyfiki pracywychowawcy w świetlicy szkolnej na podstawie dostrzeżonych w literaturze przedmiotu czynników określających jej istotę. W związku z przyjętą perspektywą interpretacyjną, świetlica szkolna została scharakteryzowana jako miejsce, które z definicji odgrywa istotną rolę w procesie wspomagania rozwoju dziecka, a proces ten wspiera specyfika pracy wychowawcy w świetlicy szkolnej. Do analizy miejsca, jakim jest świetlica, wykorzystano koncepcję Jerzego Nikitorowicza. Odnosząc się do wyodrębnionych przez niego „pograniczy”, dookreślono, jak wygląda praca wychowawcy w świetlicy szkolnej w perspektywie czynników istotnych dla analizowania świetlicy w kontekście każdego z pograniczy. Pozwoliło to uzyskać nowe ujęcie opisywanego miejsca.
  • 020 $a This article presents a description of the specifi city of a teacher’s work in the common room based on the factors determining its essence, noticed in the literature on the subject. Due to the adopted interpretative perspective, the common room has been characterized as a place that by defi nition plays an important role in the process of supporting a child’s development, and this process is supported by the specifi city of the teacher’s work in the common room. The concept of Jerzy Nikitorowicz was used to analyse the common room. Referring to the “borderlines” identifi ed by him, it was specifi ed what the work of the teacher in the common room looks like in the perspective of factors important for analysing the common room in the context of each borderline. It allowed to obtain a new perspective of the described place
  • 966 $a pedagogika
  • 985 $a Wydział Pedagogiczny
  • 985 $b Instytut Nauk o Wychowaniu

Dublin Core

Pliki

Kaczor_specyfika pracy wychowawcy w swietlicy.pdf (232 KB)

  • Licencja: CC BY-ND 4.0
  • Wersja tekstu: Ostateczna opublikowana
  • Dostępność: Publiczny