Uwarunkowania kształcenia zdalnego w rodzinie w dobie Covid-19

Collection
Article
Download bibliographic description

Description

  • Tytuł: Uwarunkowania kształcenia zdalnego w rodzinie w dobie Covid-19
  • Autor/Autorzy: BOŻENA SIERADZKA-BAZIUR (Autor)
  • Nazwa czasopisma: HORYZONTY WYCHOWANIA
  • Rok: 2020
  • ISSN: 1643-9171
  • DOI: 10.35765/hw.1979
  • Adres www:: https://horyzonty.ignatianum.edu.pl/HW/article/view/1979
  • Strony od-do: 89-99
  • Język: polski
  • Abstrakt:
    • CEL NAUKOWY: Celem artykułu jest pokazanie uwarunkowań materialnych, kompetencyjnych i in¬terpersonalnych edukacji zdalnej w Polsce w okresie od 12 marca do przełomu czerwca i lipca 2020 r. PROBLEM I METODY BADAWCZE: Artykuł został napisany w ramach metodologii pedagogicz¬nej przy wykorzystaniu metody jakościowej, która umożliwiła analizę doświadczenia konkretnych osób zaangażowanych w procesy edukacyjne w sytuacji pandemii COVID-19. PROCES WYWODU: Artykuł pokazuje pozytywne i negatywne aspekty nauczania zdalnego z per¬spektywy członków rodzin uczestniczących w Polsce w nietypowym procesie dydaktycznym, wy¬muszonym przez pandemię groźnej choroby. WYNIKI ANALIZY NAUKOWEJ: W artykule zostały pokazane materialne, kompetencyjne i in¬terpersonalne uwarunkowania zdalnej edukacji. WNIOSKI, INNOWACJE, REKOMENDACJE: Z badań wynika, że edukacja zdalna w warun-kach pandemii wywarła znaczący wpływ na funkcjonowanie rodzin, co wymaga dalszych badań w sytuacji przedłużającego się stanu zagrożenia z powodu COVID-19.
    • RESEARCH OBJECTIVE: The aim of the article is to show the material, competence and inter¬personal conditions of remote education in Poland in the period from March 12 to the turn of June and July 2020. THE RESEARCH PROBLEM AND METHODS: The article was written as part of a pedagogical methodology using a qualitative method that made it possible to analyze the experience of specific people involved in educational processes in the situation of the COVID-19 pandemic. THE PROCESS OF ARGUMENTATION: The article shows the positive and negative aspects of distance learning from the perspective of family members participating in Poland in an atypical didactic process, forced by the pandemic of a dangerous disease. RESEARCH RESULTS: The article presents material, competency and interpersonal determi-nants of remote education. CONCLUSIONS, INNOVATIONS, AND RECOMMENDATIONS: The research shows that remote education in the conditions of a pandemic had a significant impact on the functioning of families, which requires further research in the situation of a prolonged state of emergency due to COVID-19.
  • Dyscyplina: pedagogika

MARC

  • 002 $a Uwarunkowania kształcenia zdalnego w rodzinie w dobie Covid-19
  • 003 $b 0000-0002-4214-7268
  • 003 $a BOŻENA SIERADZKA-BAZIUR (Autor)
  • 004 $a Oryginalny artykuł naukowy
  • 006 $a HORYZONTY WYCHOWANIA
  • 008 $a 2020
  • 011 $a 1643-9171
  • 013 $a 10.35765/hw.1979
  • 014 $a https://horyzonty.ignatianum.edu.pl/HW/article/view/1979
  • 015 $a 89-99
  • 017 $a polski
  • 019 $a CEL NAUKOWY: Celem artykułu jest pokazanie uwarunkowań materialnych, kompetencyjnych i in¬terpersonalnych edukacji zdalnej w Polsce w okresie od 12 marca do przełomu czerwca i lipca 2020 r. PROBLEM I METODY BADAWCZE: Artykuł został napisany w ramach metodologii pedagogicz¬nej przy wykorzystaniu metody jakościowej, która umożliwiła analizę doświadczenia konkretnych osób zaangażowanych w procesy edukacyjne w sytuacji pandemii COVID-19. PROCES WYWODU: Artykuł pokazuje pozytywne i negatywne aspekty nauczania zdalnego z per¬spektywy członków rodzin uczestniczących w Polsce w nietypowym procesie dydaktycznym, wy¬muszonym przez pandemię groźnej choroby. WYNIKI ANALIZY NAUKOWEJ: W artykule zostały pokazane materialne, kompetencyjne i in¬terpersonalne uwarunkowania zdalnej edukacji. WNIOSKI, INNOWACJE, REKOMENDACJE: Z badań wynika, że edukacja zdalna w warun-kach pandemii wywarła znaczący wpływ na funkcjonowanie rodzin, co wymaga dalszych badań w sytuacji przedłużającego się stanu zagrożenia z powodu COVID-19.
  • 020 $a RESEARCH OBJECTIVE: The aim of the article is to show the material, competence and inter¬personal conditions of remote education in Poland in the period from March 12 to the turn of June and July 2020. THE RESEARCH PROBLEM AND METHODS: The article was written as part of a pedagogical methodology using a qualitative method that made it possible to analyze the experience of specific people involved in educational processes in the situation of the COVID-19 pandemic. THE PROCESS OF ARGUMENTATION: The article shows the positive and negative aspects of distance learning from the perspective of family members participating in Poland in an atypical didactic process, forced by the pandemic of a dangerous disease. RESEARCH RESULTS: The article presents material, competency and interpersonal determi-nants of remote education. CONCLUSIONS, INNOVATIONS, AND RECOMMENDATIONS: The research shows that remote education in the conditions of a pandemic had a significant impact on the functioning of families, which requires further research in the situation of a prolonged state of emergency due to COVID-19.
  • 966 $a pedagogika
  • 985 $a Wydział Pedagogiczny
  • 985 $b Instytut Nauk o Wychowaniu

Dublin Core

Files

Sieradzka_Uwarunkowania.pdf (403 KB)

  • Licence: CC BY-ND 4.0
  • Text version: Final published
  • Availability: Published