Język obcy obszarem uczenia się dorosłego w średnik wieku
Description
- Tytuł: Język obcy obszarem uczenia się dorosłego w średnik wieku
- Autor/Autorzy: IZABELA PRZYBYLSKA (Autor)
- Nazwa czasopisma: Edukacja dorosłych
- Rok: 2020
- Tom: 2
- Numer: 83
- ISSN: 1230-929X
- DOI: 10.12775/ED.2020.016
- Adres www:: https://apcz.umk.pl/czasopisma/index.php/ED/article/viewFile/33953/28822
- Strony od-do: 101-111
- Abstrakt: W artykule przedstawiono rozumienie doświadczenia uczenia się języka obcego w perspektywie andragogicznej na podstawie jednostkowego badania jakościowego, zrealizowanego w oparciu o metodę biograficzną. Ujawniło ono, jak i gdzie uczy się dorosły w średnim wieku, co go motywuje do uczenia się, jakie ma potrzeby, jakie napotyka wyzwania i trudności, jaką wartość i znaczenie przedstawia dla niego uczestnictwo edukacyjne, oraz jaki związek ma uczenie się języka obcego z zadaniami rozwojowymi typowymi dla średniej dorosłości. Analizy i interpretacji uzyskanego materiału narracyjnego dokonano w szerokim kontekście wydarzeń biograficznych, które determinują zjawisko uczenia się języka obcego.
- Dyscyplina: pedagogika
MARC
- 002 $a Język obcy obszarem uczenia się dorosłego w średnik wieku
- 003 $b 0000-0001-6141-2867
- 003 $a IZABELA PRZYBYLSKA (Autor)
- 004 $a Oryginalny artykuł naukowy
- 006 $a Edukacja dorosłych
- 008 $a 2020
- 009 $a 2
- 010 $a 83
- 011 $a 1230-929X
- 013 $a 10.12775/ED.2020.016
- 014 $a https://apcz.umk.pl/czasopisma/index.php/ED/article/viewFile/33953/28822
- 015 $a 101-111
- 019 $a W artykule przedstawiono rozumienie doświadczenia uczenia się języka obcego w perspektywie andragogicznej na podstawie jednostkowego badania jakościowego, zrealizowanego w oparciu o metodę biograficzną. Ujawniło ono, jak i gdzie uczy się dorosły w średnim wieku, co go motywuje do uczenia się, jakie ma potrzeby, jakie napotyka wyzwania i trudności, jaką wartość i znaczenie przedstawia dla niego uczestnictwo edukacyjne, oraz jaki związek ma uczenie się języka obcego z zadaniami rozwojowymi typowymi dla średniej dorosłości. Analizy i interpretacji uzyskanego materiału narracyjnego dokonano w szerokim kontekście wydarzeń biograficznych, które determinują zjawisko uczenia się języka obcego.
- 966 $a pedagogika
- 985 $b Międzywydziałowe Studium Języków Obcych
Dublin Core
Indexes
- Title: Język obcy obszarem uczenia się dorosłego w średnik wieku
- Author: IZABELA PRZYBYLSKA (Autor)
- Journal: Edukacja dorosłych
- Date: 2020
- Discipline: pedagogika
- Structure: Międzywydziałowe Studium Języków Obcych