Nowe media w służbie starych wierzeń. Przykład Rodzimego Kościoła Polskiego

Collection
chapter in monograph
Download bibliographic description

Description

  • Title: Nowe media w służbie starych wierzeń. Przykład Rodzimego Kościoła Polskiego
  • Author:
  • Access date: 49-60
  • Tytuł monografii: Etnologia w sieci
  • Wydawca: Wydawnictwo Muzeum Śląskiego w Katowicach
  • Rok wydania: 2022
  • Miejsce wydania: Katowice
  • URL: https://muzeumslaskie.pl/produkt/slaskie-prace-etnograficzne-tom-5-etnologia-w-sieci/
  • Abstract in English: The article discusses the topic of Internet activity carried out by the Native Polish Church - a Rodnovery religious association - primarily consisting in the creation of numerous owned media (websites, Facebook, Instagram and Twitter accounts, You-Tube channel) and collection of money for the implementation of various projects (e.g. land purchase). The media help the Church achieve its main goals, namely, to promote Rodnovery and attract new followers, and to inform people about fundraisers, organised with no owned media involved. To collect funds Church members use crowdfunding websites (PolakPotrafi.pl, Zrzutka.pl), which they effectively adapt for their own use.
  • Keywords in Polish:
    • media rodzimowiercze
    • rodzimowiercy
    • rodzimowierstwo słowiańskie
    • Rodzimy Kościół Polski
  • Structure:
    • Wydział Filozoficzny
    • Instytut Kulturoznawstwa i Dziennikarstwa
  • Dyscyplina: nauki o komunikacji społecznej i mediach

MARC

  • 002 $a Nowe media w służbie starych wierzeń. Przykład Rodzimego Kościoła Polskiego
  • 003 $a KATARZYNA DARAŻ-DUDA (Autor)
  • 003 $e 0000-0002-6127-2056
  • 003 $f Krystyna Pieronkiewicz-Pieczko (Redaktor)
  • 005 $a Rozdział w książce
  • 005 $b Rozdział monografii/rozdział książki
  • 006 $a 49-60
  • 008 $a 5
  • 009 $a polski
  • 011 $b https://muzeumslaskie.pl/produkt/slaskie-prace-etnograficzne-tom-5-etnologia-w-sieci/
  • 012 $a Etnologia w sieci
  • 013 $a 2022
  • 014 $c Wydawnictwo Muzeum Śląskiego w Katowicach
  • 015 $a Katowice
  • 017 $a 978-83-65945-34-1
  • 022 $a The article discusses the topic of Internet activity carried out by the Native Polish Church - a Rodnovery religious association - primarily consisting in the creation of numerous owned media (websites, Facebook, Instagram and Twitter accounts, You-Tube channel) and collection of money for the implementation of various projects (e.g. land purchase). The media help the Church achieve its main goals, namely, to promote Rodnovery and attract new followers, and to inform people about fundraisers, organised with no owned media involved. To collect funds Church members use crowdfunding websites (PolakPotrafi.pl, Zrzutka.pl), which they effectively adapt for their own use.
  • 023 $a media rodzimowiercze
  • 023 $a rodzimowiercy
  • 023 $a rodzimowierstwo słowiańskie
  • 023 $a Rodzimy Kościół Polski
  • 024 $a Native Polish Church
  • 024 $a Rodnovery followers
  • 024 $a Rodnovery media
  • 024 $a Slavic Native Faith
  • 985 $a Wydział Filozoficzny
  • 985 $b Instytut Kulturoznawstwa i Dziennikarstwa
  • 999 $a nauki o komunikacji społecznej i mediach

Dublin Core