Budowanie właściwej samooceny u dziecka z niepłynnością mowy
Opis
- Tytuł: Budowanie właściwej samooceny u dziecka z niepłynnością mowy
- Autor:
- ANNA MICHALCZYK (Autor)
- 0000-0003-2985-2162
- Strony od-do: 79-92
- Tytuł monografii: Wspomaganie funkcjonowania dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym z trudnościami rozwojowymi
- Wydawca: Akademia Ignatianum w Krakowie
- Rok wydania: 2023
- Miejsce wydania: Kraków
- Adres URL: https://wydawnictwo.ignatianum.edu.pl/wspomaganie-funkcjonowania-dzieci-w-wieku-przedszkolnym-i-wczesnoszkolnym-z-trudnosciami-rozwojowymi
- Abstrakt w j. polskim: Artykuł jest poświęcony zagadnieniu budowania samooceny u dziecka w wieku szkolnym z niepłynnością mowy. Autorka zaakcentowała rolę środowiska rodzinnego w procesie kształtowania się samooceny dziecka oraz podstawowe czynniki budujące rozwój właściwej samooceny w odniesieniu do sytuacji dziecka z niepłynnością mowy. Opisano także dominujące trudności dziecka w okresie szkolnym ze strony środowiska rówieśniczego, związane z bullyingiem oraz cyberprzemocą, które w niekorzystny sposób wpływają na kształtującą się samoocenę. Podkreślono fundamentalną rolę środowiska rodzinnego w budowaniu właściwego poziomu samooceny dziecka i jego odporności na ewentualne przejawy przemocy. Zarekomendowano również praktyczne wskazówki dotyczące wspierania dziecka jąkającego się.
- Abstrakt w j. angielskim: The article is devoted to the issue of building self-esteem in a school-age child with speech impediment. The author stresses the role of the family environment in the process of forming the child’s self-esteem and the basic factors building the proper one in relation to the situation of a child with speech impediment. The dominant difficulties of a child in the school period on the part of the peer environment, connected with bullying and cyberbullying, which negatively influence the forming self-esteem, were also described. The fundamental role of the family environment in building up a child’s self-esteem and resilience 80 Anna Michalczyk to possible violence is highlighted. Practical guidelines for supporting a child who stutters were also recommended
- Słowa kluczowe w j. polskim:
- dziecko
- jąkanie
- niepłynność mowy
- samoocena
- szkoła
- Struktura:
- Wydział Pedagogiczny
- Instytut Nauk o Wychowaniu
- Dyscyplina: pedagogika
MARC
- 002 $a Budowanie właściwej samooceny u dziecka z niepłynnością mowy
- 003 $a ANNA MICHALCZYK (Autor)
- 003 $e 0000-0003-2985-2162
- 003 $f ANNA MICHALCZYK (Redaktor)
- 005 $a Rozdział w książce
- 006 $a 79-92
- 011 $b https://wydawnictwo.ignatianum.edu.pl/wspomaganie-funkcjonowania-dzieci-w-wieku-przedszkolnym-i-wczesnoszkolnym-z-trudnosciami-rozwojowymi
- 012 $a Wspomaganie funkcjonowania dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym z trudnościami rozwojowymi
- 013 $a 2023
- 014 $c Akademia Ignatianum w Krakowie
- 015 $a Kraków
- 017 $a 978-83-7614-594-5
- 021 $a Artykuł jest poświęcony zagadnieniu budowania samooceny u dziecka w wieku szkolnym z niepłynnością mowy. Autorka zaakcentowała rolę środowiska rodzinnego w procesie kształtowania się samooceny dziecka oraz podstawowe czynniki budujące rozwój właściwej samooceny w odniesieniu do sytuacji dziecka z niepłynnością mowy. Opisano także dominujące trudności dziecka w okresie szkolnym ze strony środowiska rówieśniczego, związane z bullyingiem oraz cyberprzemocą, które w niekorzystny sposób wpływają na kształtującą się samoocenę. Podkreślono fundamentalną rolę środowiska rodzinnego w budowaniu właściwego poziomu samooceny dziecka i jego odporności na ewentualne przejawy przemocy. Zarekomendowano również praktyczne wskazówki dotyczące wspierania dziecka jąkającego się.
- 022 $a The article is devoted to the issue of building self-esteem in a school-age child with speech impediment. The author stresses the role of the family environment in the process of forming the child’s self-esteem and the basic factors building the proper one in relation to the situation of a child with speech impediment. The dominant difficulties of a child in the school period on the part of the peer environment, connected with bullying and cyberbullying, which negatively influence the forming self-esteem, were also described. The fundamental role of the family environment in building up a child’s self-esteem and resilience 80 Anna Michalczyk to possible violence is highlighted. Practical guidelines for supporting a child who stutters were also recommended
- 023 $a dziecko
- 023 $a jąkanie
- 023 $a niepłynność mowy
- 023 $a samoocena
- 023 $a szkoła
- 024 $a child
- 024 $a school
- 024 $a self-esteem
- 024 $a speech fluency
- 024 $a stuttering
- 985 $a Wydział Pedagogiczny
- 985 $b Instytut Nauk o Wychowaniu
- 999 $a pedagogika
Dublin Core
Indeksy
- Tytuł: Budowanie właściwej samooceny u dziecka z niepłynnością mowy
- Autor (Twórca): ANNA MICHALCZYK (Autor)
- Wydawca: Akademia Ignatianum w Krakowie
- ISBN: 978-83-7614-594-5
- Data: 2023
- Miejsce: Kraków
- Dyscyplina: pedagogika
- Słowa kluczowe w j. angielskim:
- Słowa kluczowe w j. polskim:
- Struktura:
- Adres URL: https://wydawnictwo.ignatianum.edu.pl/wspomaganie-funkcjonowania-dzieci-w-wieku-przedszkolnym-i-wczesnoszkolnym-z-trudnosciami-rozwojowymi