Budowanie właściwej samooceny u dziecka z niepłynnością mowy

Kolekcja
rozdziały
Pobierz opis bibliograficzny

Opis

  • Tytuł: Budowanie właściwej samooceny u dziecka z niepłynnością mowy
  • Autor:
  • Strony od-do: 79-92
  • Tytuł monografii: Wspomaganie funkcjonowania dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym z trudnościami rozwojowymi
  • Wydawca: Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Rok wydania: 2023
  • Miejsce wydania: Kraków
  • Adres URL: https://wydawnictwo.ignatianum.edu.pl/wspomaganie-funkcjonowania-dzieci-w-wieku-przedszkolnym-i-wczesnoszkolnym-z-trudnosciami-rozwojowymi
  • Abstrakt w j. polskim: Artykuł jest poświęcony zagadnieniu budowania samooceny u dziecka w wieku szkolnym z niepłynnością mowy. Autorka zaakcentowała rolę środowiska rodzinnego w procesie kształtowania się samooceny dziecka oraz podstawowe czynniki budujące rozwój właściwej samooceny w odniesieniu do sytuacji dziecka z niepłynnością mowy. Opisano także dominujące trudności dziecka w okresie szkolnym ze strony środowiska rówieśniczego, związane z bullyingiem oraz cyberprzemocą, które w niekorzystny sposób wpływają na kształtującą się samoocenę. Podkreślono fundamentalną rolę środowiska rodzinnego w budowaniu właściwego poziomu samooceny dziecka i jego odporności na ewentualne przejawy przemocy. Zarekomendowano również praktyczne wskazówki dotyczące wspierania dziecka jąkającego się.
  • Abstrakt w j. angielskim: The article is devoted to the issue of building self-esteem in a school-age child with speech impediment. The author stresses the role of the family environment in the process of forming the child’s self-esteem and the basic factors building the proper one in relation to the situation of a child with speech impediment. The dominant difficulties of a child in the school period on the part of the peer environment, connected with bullying and cyberbullying, which negatively influence the forming self-esteem, were also described. The fundamental role of the family environment in building up a child’s self-esteem and resilience 80 Anna Michalczyk to possible violence is highlighted. Practical guidelines for supporting a child who stutters were also recommended
  • Słowa kluczowe w j. polskim:
    • dziecko
    • jąkanie
    • niepłynność mowy
    • samoocena
    • szkoła
  • Struktura:
    • Wydział Pedagogiczny
    • Instytut Nauk o Wychowaniu
  • Dyscyplina: pedagogika

MARC

  • 002 $a Budowanie właściwej samooceny u dziecka z niepłynnością mowy
  • 003 $a ANNA MICHALCZYK (Autor)
  • 003 $e 0000-0003-2985-2162
  • 003 $f ANNA MICHALCZYK (Redaktor)
  • 005 $a Rozdział w książce
  • 006 $a 79-92
  • 011 $b https://wydawnictwo.ignatianum.edu.pl/wspomaganie-funkcjonowania-dzieci-w-wieku-przedszkolnym-i-wczesnoszkolnym-z-trudnosciami-rozwojowymi
  • 012 $a Wspomaganie funkcjonowania dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym z trudnościami rozwojowymi
  • 013 $a 2023
  • 014 $c Akademia Ignatianum w Krakowie
  • 015 $a Kraków
  • 017 $a 978-83-7614-594-5
  • 021 $a Artykuł jest poświęcony zagadnieniu budowania samooceny u dziecka w wieku szkolnym z niepłynnością mowy. Autorka zaakcentowała rolę środowiska rodzinnego w procesie kształtowania się samooceny dziecka oraz podstawowe czynniki budujące rozwój właściwej samooceny w odniesieniu do sytuacji dziecka z niepłynnością mowy. Opisano także dominujące trudności dziecka w okresie szkolnym ze strony środowiska rówieśniczego, związane z bullyingiem oraz cyberprzemocą, które w niekorzystny sposób wpływają na kształtującą się samoocenę. Podkreślono fundamentalną rolę środowiska rodzinnego w budowaniu właściwego poziomu samooceny dziecka i jego odporności na ewentualne przejawy przemocy. Zarekomendowano również praktyczne wskazówki dotyczące wspierania dziecka jąkającego się.
  • 022 $a The article is devoted to the issue of building self-esteem in a school-age child with speech impediment. The author stresses the role of the family environment in the process of forming the child’s self-esteem and the basic factors building the proper one in relation to the situation of a child with speech impediment. The dominant difficulties of a child in the school period on the part of the peer environment, connected with bullying and cyberbullying, which negatively influence the forming self-esteem, were also described. The fundamental role of the family environment in building up a child’s self-esteem and resilience 80 Anna Michalczyk to possible violence is highlighted. Practical guidelines for supporting a child who stutters were also recommended
  • 023 $a dziecko
  • 023 $a jąkanie
  • 023 $a niepłynność mowy
  • 023 $a samoocena
  • 023 $a szkoła
  • 024 $a child
  • 024 $a school
  • 024 $a self-esteem
  • 024 $a speech fluency
  • 024 $a stuttering
  • 985 $a Wydział Pedagogiczny
  • 985 $b Instytut Nauk o Wychowaniu
  • 999 $a pedagogika

Dublin Core