Budowanie właściwej samooceny u dziecka z niepłynnością mowy

Collection
chapter in monograph
Download bibliographic description

Description

  • Title: Budowanie właściwej samooceny u dziecka z niepłynnością mowy
  • Author:
  • Access date: 79-92
  • Tytuł monografii: Wspomaganie funkcjonowania dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym z trudnościami rozwojowymi
  • Wydawca: Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Rok wydania: 2023
  • Miejsce wydania: Kraków
  • URL: https://wydawnictwo.ignatianum.edu.pl/wspomaganie-funkcjonowania-dzieci-w-wieku-przedszkolnym-i-wczesnoszkolnym-z-trudnosciami-rozwojowymi
  • Abstract in Polish: Artykuł jest poświęcony zagadnieniu budowania samooceny u dziecka w wieku szkolnym z niepłynnością mowy. Autorka zaakcentowała rolę środowiska rodzinnego w procesie kształtowania się samooceny dziecka oraz podstawowe czynniki budujące rozwój właściwej samooceny w odniesieniu do sytuacji dziecka z niepłynnością mowy. Opisano także dominujące trudności dziecka w okresie szkolnym ze strony środowiska rówieśniczego, związane z bullyingiem oraz cyberprzemocą, które w niekorzystny sposób wpływają na kształtującą się samoocenę. Podkreślono fundamentalną rolę środowiska rodzinnego w budowaniu właściwego poziomu samooceny dziecka i jego odporności na ewentualne przejawy przemocy. Zarekomendowano również praktyczne wskazówki dotyczące wspierania dziecka jąkającego się.
  • Abstract in English: The article is devoted to the issue of building self-esteem in a school-age child with speech impediment. The author stresses the role of the family environment in the process of forming the child’s self-esteem and the basic factors building the proper one in relation to the situation of a child with speech impediment. The dominant difficulties of a child in the school period on the part of the peer environment, connected with bullying and cyberbullying, which negatively influence the forming self-esteem, were also described. The fundamental role of the family environment in building up a child’s self-esteem and resilience 80 Anna Michalczyk to possible violence is highlighted. Practical guidelines for supporting a child who stutters were also recommended
  • Keywords in Polish:
    • dziecko
    • jąkanie
    • niepłynność mowy
    • samoocena
    • szkoła
  • Structure:
    • Wydział Pedagogiczny
    • Instytut Nauk o Wychowaniu
  • Dyscyplina: pedagogika

MARC

  • 002 a Budowanie właściwej samooceny u dziecka z niepłynnością mowy
  • 003 a ANNA MICHALCZYK (Autor)
  • 003 e 0000-0003-2985-2162
  • 003 f ANNA MICHALCZYK (Redaktor)
  • 005 a Rozdział w książce
  • 006 a 79-92
  • 011 b https://wydawnictwo.ignatianum.edu.pl/wspomaganie-funkcjonowania-dzieci-w-wieku-przedszkolnym-i-wczesnoszkolnym-z-trudnosciami-rozwojowymi
  • 012 a Wspomaganie funkcjonowania dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym z trudnościami rozwojowymi
  • 013 a 2023
  • 014 c Akademia Ignatianum w Krakowie
  • 015 a Kraków
  • 017 a 978-83-7614-594-5
  • 021 a Artykuł jest poświęcony zagadnieniu budowania samooceny u dziecka w wieku szkolnym z niepłynnością mowy. Autorka zaakcentowała rolę środowiska rodzinnego w procesie kształtowania się samooceny dziecka oraz podstawowe czynniki budujące rozwój właściwej samooceny w odniesieniu do sytuacji dziecka z niepłynnością mowy. Opisano także dominujące trudności dziecka w okresie szkolnym ze strony środowiska rówieśniczego, związane z bullyingiem oraz cyberprzemocą, które w niekorzystny sposób wpływają na kształtującą się samoocenę. Podkreślono fundamentalną rolę środowiska rodzinnego w budowaniu właściwego poziomu samooceny dziecka i jego odporności na ewentualne przejawy przemocy. Zarekomendowano również praktyczne wskazówki dotyczące wspierania dziecka jąkającego się.
  • 022 a The article is devoted to the issue of building self-esteem in a school-age child with speech impediment. The author stresses the role of the family environment in the process of forming the child’s self-esteem and the basic factors building the proper one in relation to the situation of a child with speech impediment. The dominant difficulties of a child in the school period on the part of the peer environment, connected with bullying and cyberbullying, which negatively influence the forming self-esteem, were also described. The fundamental role of the family environment in building up a child’s self-esteem and resilience 80 Anna Michalczyk to possible violence is highlighted. Practical guidelines for supporting a child who stutters were also recommended
  • 023 a dziecko
  • 023 a jąkanie
  • 023 a niepłynność mowy
  • 023 a samoocena
  • 023 a szkoła
  • 024 a child
  • 024 a school
  • 024 a self-esteem
  • 024 a speech fluency
  • 024 a stuttering
  • 985 a Wydział Pedagogiczny
  • 985 b Instytut Nauk o Wychowaniu
  • 999 a pedagogika

Dublin Core

Files

Michalczyk-Budowanie właściwej samooceny u dziecka....-TEKST-Ebook.pdf (3.9 MB)

  • Licence: Repository License
  • Text version: Final published
  • Availability: Public
  • Available from: 2025-01-23 00:00:00 +0100
Repozytorium Akademii Ignatianum w Krakowie, które jest częścią Portalu Pracowniczego zostało zrealizowane w ramach projektu „Program wzmocnienia potencjału dydaktycznego Uczelni na rzecz rozwoju regionalnego” POWR.03.05.00-00-ZR10/18 współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.