Rodzina wspólnotą osób uczestniczących w kształtowaniu się dojrzałych relacji interpersonalnych i konstruowaniu tożsamości osobowo-społecznej. Wprowadzenie do problematyki
Opis
- Tytuł: Rodzina wspólnotą osób uczestniczących w kształtowaniu się dojrzałych relacji interpersonalnych i konstruowaniu tożsamości osobowo-społecznej. Wprowadzenie do problematyki
- Autor:
- MAGDALENA CIECHOWSKA (Autor)
- 0000-0001-6811-482X
- Strony od-do: 41-56
- Tytuł monografii: Autoetnografia w praktyce pedagogicznej. Wybrane przykłady konstruowania tożsamości
- Wydawca: Akademia Ignatianum w Krakowie
- Rok wydania: 2024
- Miejsce wydania: Kraków
- Adres URL: https://wydawnictwo.ignatianum.edu.pl/autoetnografia-w-praktyce-pedagogicznej.htm
- Abstrakt w j. polskim: Tematyka podejmowana w niniejszej części publikacji, ujęta jako: Kształtowanie się tożsamości w rodzinie wielodzietnej w perspektywie autoetnograficznej, oparta jest na teoretyczno-metodologicznych i empirycznych podstawach pracy licencjackiej Mirosławy Kłaput Proces kształtowania własnej tożsamości w rodzinie wielodzietnej – studium autoetnograficzne, pisanej pod kierunkiem Marii Szymańskiej, autorki niniejszego Wprowadzenia w problematykę badawczą. Wprowadzenie to będzie stanowiło zaledwie przysłowiową „kroplę w morzu” poruszanego zagadnienia, którego złożoność zostanie jedynie zarysowana poprzez przedstawienie jego perspektywy i kontekstu, będącego uzasadnieniem dla prowadzonej analizy i interpretacji gromadzonego materiału teoretyczno-badawczego. Stąd wybrane pojęcia korespondujące ze sobą zostaną naświetlone w bardzo ogólny, zasadniczy sposób w rozdziale pt. Teoretyczne aspekty kształtowania się tożsamości w rodzinie wielodzietnej w perspektywie autoetnograficznej. Ich rozumienie wydaje się istotne ze względu na podejście personalistyczne znajdujące wyraz w realizacji części metodologiczno-empirycznej. Warto tu podkreślić, iż spojrzenie na przedstawiane zjawisko kształtowania się tożsamości własnej w rodzinie wielodzietnej zostanie wydobyte poprzez narracje uczestników badań, budujących wspólnotę rodzinną.
- Struktura:
- Wydział Pedagogiczny
- Instytut Nauk o Wychowaniu
- Dyscyplina: pedagogika
MARC
- 002 a Rodzina wspólnotą osób uczestniczących w kształtowaniu się dojrzałych relacji interpersonalnych i konstruowaniu tożsamości osobowo-społecznej. Wprowadzenie do problematyki
- 003 a MAGDALENA CIECHOWSKA (Autor)
- 003 e 0000-0001-6811-482X
- 003 f MAGDALENA CIECHOWSKA (Redaktor)
- 003 f MARIA SZYMAŃSKA (Redaktor)
- 005 a Rozdział w książce
- 005 b Rozdział monografii/rozdział książki
- 006 a 41-56
- 009 a polski
- 011 b https://wydawnictwo.ignatianum.edu.pl/autoetnografia-w-praktyce-pedagogicznej.htm
- 012 a Autoetnografia w praktyce pedagogicznej. Wybrane przykłady konstruowania tożsamości
- 013 a 2024
- 014 c Akademia Ignatianum w Krakowie
- 015 a Kraków
- 017 a 978-83-7614-611-9
- 021 a Tematyka podejmowana w niniejszej części publikacji, ujęta jako: Kształtowanie się tożsamości w rodzinie wielodzietnej w perspektywie autoetnograficznej, oparta jest na teoretyczno-metodologicznych i empirycznych podstawach pracy licencjackiej Mirosławy Kłaput Proces kształtowania własnej tożsamości w rodzinie wielodzietnej – studium autoetnograficzne, pisanej pod kierunkiem Marii Szymańskiej, autorki niniejszego Wprowadzenia w problematykę badawczą. Wprowadzenie to będzie stanowiło zaledwie przysłowiową „kroplę w morzu” poruszanego zagadnienia, którego złożoność zostanie jedynie zarysowana poprzez przedstawienie jego perspektywy i kontekstu, będącego uzasadnieniem dla prowadzonej analizy i interpretacji gromadzonego materiału teoretyczno-badawczego. Stąd wybrane pojęcia korespondujące ze sobą zostaną naświetlone w bardzo ogólny, zasadniczy sposób w rozdziale pt. Teoretyczne aspekty kształtowania się tożsamości w rodzinie wielodzietnej w perspektywie autoetnograficznej. Ich rozumienie wydaje się istotne ze względu na podejście personalistyczne znajdujące wyraz w realizacji części metodologiczno-empirycznej. Warto tu podkreślić, iż spojrzenie na przedstawiane zjawisko kształtowania się tożsamości własnej w rodzinie wielodzietnej zostanie wydobyte poprzez narracje uczestników badań, budujących wspólnotę rodzinną.
- 985 a Wydział Pedagogiczny
- 985 b Instytut Nauk o Wychowaniu
- 999 a pedagogika
Dublin Core
Indeksy
- Tytuł: Rodzina wspólnotą osób uczestniczących w kształtowaniu się dojrzałych relacji interpersonalnych i konstruowaniu tożsamości osobowo-społecznej. Wprowadzenie do problematyki
- Autor (Twórca): MAGDALENA CIECHOWSKA (Autor)
- Wydawca: Akademia Ignatianum w Krakowie
- ISBN: 978-83-7614-611-9
- Data: 2024
- Miejsce: Kraków
- Dyscyplina: pedagogika
- Struktura:
- Język: polski
- Adres URL: https://wydawnictwo.ignatianum.edu.pl/autoetnografia-w-praktyce-pedagogicznej.htm
Pliki
Autoetnografia_TEKST-Ebook.pdf (3,42 MB)
- Licencja: Licencja Repozytorium
- Wersja tekstu: Ostateczna opublikowana
- Dostępność: Publiczny
- Dostępny od: 2025-01-23 00:00:00 +0100