Rodzina wspólnotą osób uczestniczących w kształtowaniu się dojrzałych relacji interpersonalnych i konstruowaniu tożsamości osobowo-społecznej. Wprowadzenie do problematyki
Opis
- Tytuł: Rodzina wspólnotą osób uczestniczących w kształtowaniu się dojrzałych relacji interpersonalnych i konstruowaniu tożsamości osobowo-społecznej. Wprowadzenie do problematyki
- Autor:
- MAGDALENA CIECHOWSKA (Autor)
- 0000-0001-6811-482X
- Strony od-do: 41-56
- Tytuł monografii: Autoetnografia w praktyce pedagogicznej. Wybrane przykłady konstruowania tożsamości
- Wydawca: Akademia Ignatianum w Krakowie
- Rok wydania: 2024
- Miejsce wydania: Kraków
- Adres URL: https://wydawnictwo.ignatianum.edu.pl/autoetnografia-w-praktyce-pedagogicznej.htm
- Abstrakt w j. polskim: Tematyka podejmowana w niniejszej części publikacji, ujęta jako: Kształtowanie się tożsamości w rodzinie wielodzietnej w perspektywie autoetnograficznej, oparta jest na teoretyczno-metodologicznych i empirycznych podstawach pracy licencjackiej Mirosławy Kłaput Proces kształtowania własnej tożsamości w rodzinie wielodzietnej – studium autoetnograficzne, pisanej pod kierunkiem Marii Szymańskiej, autorki niniejszego Wprowadzenia w problematykę badawczą. Wprowadzenie to będzie stanowiło zaledwie przysłowiową „kroplę w morzu” poruszanego zagadnienia, którego złożoność zostanie jedynie zarysowana poprzez przedstawienie jego perspektywy i kontekstu, będącego uzasadnieniem dla prowadzonej analizy i interpretacji gromadzonego materiału teoretyczno-badawczego. Stąd wybrane pojęcia korespondujące ze sobą zostaną naświetlone w bardzo ogólny, zasadniczy sposób w rozdziale pt. Teoretyczne aspekty kształtowania się tożsamości w rodzinie wielodzietnej w perspektywie autoetnograficznej. Ich rozumienie wydaje się istotne ze względu na podejście personalistyczne znajdujące wyraz w realizacji części metodologiczno-empirycznej. Warto tu podkreślić, iż spojrzenie na przedstawiane zjawisko kształtowania się tożsamości własnej w rodzinie wielodzietnej zostanie wydobyte poprzez narracje uczestników badań, budujących wspólnotę rodzinną.
- Struktura:
- Wydział Pedagogiczny
- Instytut Nauk o Wychowaniu
- Dyscyplina: pedagogika
MARC
- 002 $a Rodzina wspólnotą osób uczestniczących w kształtowaniu się dojrzałych relacji interpersonalnych i konstruowaniu tożsamości osobowo-społecznej. Wprowadzenie do problematyki
- 003 $a MAGDALENA CIECHOWSKA (Autor)
- 003 $e 0000-0001-6811-482X
- 003 $f MAGDALENA CIECHOWSKA (Redaktor)
- 003 $f MARIA SZYMAŃSKA (Redaktor)
- 005 $a Rozdział w książce
- 005 $b Rozdział monografii/rozdział książki
- 006 $a 41-56
- 009 $a polski
- 011 $b https://wydawnictwo.ignatianum.edu.pl/autoetnografia-w-praktyce-pedagogicznej.htm
- 012 $a Autoetnografia w praktyce pedagogicznej. Wybrane przykłady konstruowania tożsamości
- 013 $a 2024
- 014 $c Akademia Ignatianum w Krakowie
- 015 $a Kraków
- 017 $a 978-83-7614-611-9
- 021 $a Tematyka podejmowana w niniejszej części publikacji, ujęta jako: Kształtowanie się tożsamości w rodzinie wielodzietnej w perspektywie autoetnograficznej, oparta jest na teoretyczno-metodologicznych i empirycznych podstawach pracy licencjackiej Mirosławy Kłaput Proces kształtowania własnej tożsamości w rodzinie wielodzietnej – studium autoetnograficzne, pisanej pod kierunkiem Marii Szymańskiej, autorki niniejszego Wprowadzenia w problematykę badawczą. Wprowadzenie to będzie stanowiło zaledwie przysłowiową „kroplę w morzu” poruszanego zagadnienia, którego złożoność zostanie jedynie zarysowana poprzez przedstawienie jego perspektywy i kontekstu, będącego uzasadnieniem dla prowadzonej analizy i interpretacji gromadzonego materiału teoretyczno-badawczego. Stąd wybrane pojęcia korespondujące ze sobą zostaną naświetlone w bardzo ogólny, zasadniczy sposób w rozdziale pt. Teoretyczne aspekty kształtowania się tożsamości w rodzinie wielodzietnej w perspektywie autoetnograficznej. Ich rozumienie wydaje się istotne ze względu na podejście personalistyczne znajdujące wyraz w realizacji części metodologiczno-empirycznej. Warto tu podkreślić, iż spojrzenie na przedstawiane zjawisko kształtowania się tożsamości własnej w rodzinie wielodzietnej zostanie wydobyte poprzez narracje uczestników badań, budujących wspólnotę rodzinną.
- 985 $a Wydział Pedagogiczny
- 985 $b Instytut Nauk o Wychowaniu
- 999 $a pedagogika
Dublin Core
Indeksy
- Tytuł: Rodzina wspólnotą osób uczestniczących w kształtowaniu się dojrzałych relacji interpersonalnych i konstruowaniu tożsamości osobowo-społecznej. Wprowadzenie do problematyki
- Autor (Twórca): MAGDALENA CIECHOWSKA (Autor)
- Wydawca: Akademia Ignatianum w Krakowie
- ISBN: 978-83-7614-611-9
- Data: 2024
- Miejsce: Kraków
- Dyscyplina: pedagogika
- Struktura:
- Język: polski
- Adres URL: https://wydawnictwo.ignatianum.edu.pl/autoetnografia-w-praktyce-pedagogicznej.htm