Rodzina wspólnotą osób uczestniczących w kształtowaniu się dojrzałych relacji interpersonalnych i konstruowaniu tożsamości osobowo-społecznej. Wprowadzenie do problematyki

Collection
chapter in monograph
Download bibliographic description

Description

  • Title: Rodzina wspólnotą osób uczestniczących w kształtowaniu się dojrzałych relacji interpersonalnych i konstruowaniu tożsamości osobowo-społecznej. Wprowadzenie do problematyki
  • Author:
  • Access date: 41-56
  • Tytuł monografii: Autoetnografia w praktyce pedagogicznej. Wybrane przykłady konstruowania tożsamości
  • Wydawca: Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Rok wydania: 2024
  • Miejsce wydania: Kraków
  • URL: https://wydawnictwo.ignatianum.edu.pl/autoetnografia-w-praktyce-pedagogicznej.htm
  • Abstract in Polish: Tematyka podejmowana w niniejszej części publikacji, ujęta jako: Kształtowanie się tożsamości w rodzinie wielodzietnej w perspektywie autoetnograficznej, oparta jest na teoretyczno-metodologicznych i empirycznych  podstawach pracy licencjackiej Mirosławy Kłaput Proces kształtowania  własnej tożsamości w rodzinie wielodzietnej – studium autoetnograficzne,  pisanej pod kierunkiem Marii Szymańskiej, autorki niniejszego Wprowadzenia w problematykę badawczą. Wprowadzenie to będzie stanowiło zaledwie przysłowiową „kroplę w morzu” poruszanego zagadnienia, którego złożoność zostanie jedynie zarysowana poprzez przedstawienie jego perspektywy i kontekstu, będącego uzasadnieniem dla prowadzonej analizy i interpretacji gromadzonego materiału teoretyczno-badawczego. Stąd wybrane pojęcia korespondujące ze sobą zostaną naświetlone w bardzo ogólny, zasadniczy sposób w rozdziale pt. Teoretyczne aspekty kształtowania się tożsamości w rodzinie wielodzietnej w perspektywie autoetnograficznej. Ich rozumienie wydaje się istotne ze względu na podejście personalistyczne znajdujące wyraz w realizacji części metodologiczno-empirycznej. Warto tu podkreślić, iż spojrzenie na przedstawiane zjawisko kształtowania się tożsamości własnej w rodzinie wielodzietnej zostanie wydobyte poprzez narracje uczestników badań, budujących wspólnotę rodzinną.
  • Structure:
    • Wydział Pedagogiczny
    • Instytut Nauk o Wychowaniu
  • Dyscyplina: pedagogika

MARC

  • 002 $a Rodzina wspólnotą osób uczestniczących w kształtowaniu się dojrzałych relacji interpersonalnych i konstruowaniu tożsamości osobowo-społecznej. Wprowadzenie do problematyki
  • 003 $a MAGDALENA CIECHOWSKA (Autor)
  • 003 $e 0000-0001-6811-482X
  • 003 $f MAGDALENA CIECHOWSKA (Redaktor)
  • 003 $f MARIA SZYMAŃSKA (Redaktor)
  • 005 $a Rozdział w książce
  • 005 $b Rozdział monografii/rozdział książki
  • 006 $a 41-56
  • 009 $a polski
  • 011 $b https://wydawnictwo.ignatianum.edu.pl/autoetnografia-w-praktyce-pedagogicznej.htm
  • 012 $a Autoetnografia w praktyce pedagogicznej. Wybrane przykłady konstruowania tożsamości
  • 013 $a 2024
  • 014 $c Akademia Ignatianum w Krakowie
  • 015 $a Kraków
  • 017 $a 978-83-7614-611-9
  • 021 $a Tematyka podejmowana w niniejszej części publikacji, ujęta jako: Kształtowanie się tożsamości w rodzinie wielodzietnej w perspektywie autoetnograficznej, oparta jest na teoretyczno-metodologicznych i empirycznych  podstawach pracy licencjackiej Mirosławy Kłaput Proces kształtowania  własnej tożsamości w rodzinie wielodzietnej – studium autoetnograficzne,  pisanej pod kierunkiem Marii Szymańskiej, autorki niniejszego Wprowadzenia w problematykę badawczą. Wprowadzenie to będzie stanowiło zaledwie przysłowiową „kroplę w morzu” poruszanego zagadnienia, którego złożoność zostanie jedynie zarysowana poprzez przedstawienie jego perspektywy i kontekstu, będącego uzasadnieniem dla prowadzonej analizy i interpretacji gromadzonego materiału teoretyczno-badawczego. Stąd wybrane pojęcia korespondujące ze sobą zostaną naświetlone w bardzo ogólny, zasadniczy sposób w rozdziale pt. Teoretyczne aspekty kształtowania się tożsamości w rodzinie wielodzietnej w perspektywie autoetnograficznej. Ich rozumienie wydaje się istotne ze względu na podejście personalistyczne znajdujące wyraz w realizacji części metodologiczno-empirycznej. Warto tu podkreślić, iż spojrzenie na przedstawiane zjawisko kształtowania się tożsamości własnej w rodzinie wielodzietnej zostanie wydobyte poprzez narracje uczestników badań, budujących wspólnotę rodzinną.
  • 985 $a Wydział Pedagogiczny
  • 985 $b Instytut Nauk o Wychowaniu
  • 999 $a pedagogika

Dublin Core