Teoretyczne aspekty kształtowania się tożsamości własnej w rodzinie wielodzietnej w perspektywie autoetnograficznej

Kolekcja
rozdziały
Pobierz opis bibliograficzny

Opis

  • Tytuł: Teoretyczne aspekty kształtowania się tożsamości własnej w rodzinie wielodzietnej w perspektywie autoetnograficznej
  • Autor:
  • Strony od-do: 57-80
  • Tytuł monografii: Autoetnografia w praktyce pedagogicznej. Wybrane przykłady konstruowania tożsamości
  • Wydawca: Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Rok wydania: 2024
  • Miejsce wydania: Kraków
  • Adres URL: https://wydawnictwo.ignatianum.edu.pl/autoetnografia-w-praktyce-pedagogicznej.htm
  • Abstrakt w j. polskim: Podejmowana w niniejszej publikacji tematyka o charakterze teoriopoznawczym, praktycznym, jak i empirycznym domaga się nakreślenia wybranych, fundamentalnych ujęć tożsamości i rodziny, jak też przedstawienia podstaw metodologicznych realizowanego projektu badawczego, strategii jakościowej adekwatnej do poruszanej problematyki. Przyjęcie prezentowanej struktury teorio-empirycznej podyktowane było potrzebą zgłębienia rozumienia zjawiska tożsamości własnej badacza w rodzinie wielodzietnej, a zatem indywidualną potrzebą rozwiązania problemów personalnych korelujących z ich charakterem społeczno-kulturowym. Wiedza i samowiedza badacza dotycząca tejże problematyki, pogłębiana poprzez interakcję czy też transakcję z wiedzą zawartą w literaturze przedmiotu, stała się w pewnym sensie facylitatorem dla konceptualizacji procesu badawczego, z jednej strony, z drugiej zaś, czynnikiem kształtującym własną dojrzałość ludzką poprzez pogłębienie rozumienia siebie w perspektywie autoteleologicznej, co zostanie ukazane i wyjaśnione.
  • Struktura:
    • Wydział Pedagogiczny
    • Instytut Nauk o Wychowaniu
  • Dyscyplina: pedagogika

MARC

  • 002 $a Teoretyczne aspekty kształtowania się tożsamości własnej w rodzinie wielodzietnej w perspektywie autoetnograficznej
  • 003 $a MARIA SZYMAŃSKA (Autor)
  • 003 $e 0000-0001-5244-5966
  • 003 $a Mirosława Kłaput (Autor)
  • 003 $f MAGDALENA CIECHOWSKA (Redaktor)
  • 003 $f MARIA SZYMAŃSKA (Redaktor)
  • 005 $a Rozdział w książce
  • 006 $a 57-80
  • 011 $b https://wydawnictwo.ignatianum.edu.pl/autoetnografia-w-praktyce-pedagogicznej.htm
  • 012 $a Autoetnografia w praktyce pedagogicznej. Wybrane przykłady konstruowania tożsamości
  • 013 $a 2024
  • 014 $c Akademia Ignatianum w Krakowie
  • 015 $a Kraków
  • 017 $a 978-83-7614-611-9
  • 021 $a Podejmowana w niniejszej publikacji tematyka o charakterze teoriopoznawczym, praktycznym, jak i empirycznym domaga się nakreślenia wybranych, fundamentalnych ujęć tożsamości i rodziny, jak też przedstawienia podstaw metodologicznych realizowanego projektu badawczego, strategii jakościowej adekwatnej do poruszanej problematyki. Przyjęcie prezentowanej struktury teorio-empirycznej podyktowane było potrzebą zgłębienia rozumienia zjawiska tożsamości własnej badacza w rodzinie wielodzietnej, a zatem indywidualną potrzebą rozwiązania problemów personalnych korelujących z ich charakterem społeczno-kulturowym. Wiedza i samowiedza badacza dotycząca tejże problematyki, pogłębiana poprzez interakcję czy też transakcję z wiedzą zawartą w literaturze przedmiotu, stała się w pewnym sensie facylitatorem dla konceptualizacji procesu badawczego, z jednej strony, z drugiej zaś, czynnikiem kształtującym własną dojrzałość ludzką poprzez pogłębienie rozumienia siebie w perspektywie autoteleologicznej, co zostanie ukazane i wyjaśnione.
  • 985 $a Wydział Pedagogiczny
  • 985 $b Instytut Nauk o Wychowaniu
  • 999 $a pedagogika

Dublin Core