Teoretyczne aspekty kształtowania się tożsamości własnej w rodzinie wielodzietnej w perspektywie autoetnograficznej

Collection
chapter in monograph
Download bibliographic description

Description

  • Title: Teoretyczne aspekty kształtowania się tożsamości własnej w rodzinie wielodzietnej w perspektywie autoetnograficznej
  • Author:
  • Access date: 57-80
  • Tytuł monografii: Autoetnografia w praktyce pedagogicznej. Wybrane przykłady konstruowania tożsamości
  • Wydawca: Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Rok wydania: 2024
  • Miejsce wydania: Kraków
  • URL: https://wydawnictwo.ignatianum.edu.pl/autoetnografia-w-praktyce-pedagogicznej.htm
  • Abstract in Polish: Podejmowana w niniejszej publikacji tematyka o charakterze teoriopoznawczym, praktycznym, jak i empirycznym domaga się nakreślenia wybranych, fundamentalnych ujęć tożsamości i rodziny, jak też przedstawienia podstaw metodologicznych realizowanego projektu badawczego, strategii jakościowej adekwatnej do poruszanej problematyki. Przyjęcie prezentowanej struktury teorio-empirycznej podyktowane było potrzebą zgłębienia rozumienia zjawiska tożsamości własnej badacza w rodzinie wielodzietnej, a zatem indywidualną potrzebą rozwiązania problemów personalnych korelujących z ich charakterem społeczno-kulturowym. Wiedza i samowiedza badacza dotycząca tejże problematyki, pogłębiana poprzez interakcję czy też transakcję z wiedzą zawartą w literaturze przedmiotu, stała się w pewnym sensie facylitatorem dla konceptualizacji procesu badawczego, z jednej strony, z drugiej zaś, czynnikiem kształtującym własną dojrzałość ludzką poprzez pogłębienie rozumienia siebie w perspektywie autoteleologicznej, co zostanie ukazane i wyjaśnione.
  • Structure:
    • Wydział Pedagogiczny
    • Instytut Nauk o Wychowaniu
  • Dyscyplina: pedagogika

MARC

  • 002 a Teoretyczne aspekty kształtowania się tożsamości własnej w rodzinie wielodzietnej w perspektywie autoetnograficznej
  • 003 a MARIA SZYMAŃSKA (Autor)
  • 003 e 0000-0001-5244-5966
  • 003 a Mirosława Kłaput (Autor)
  • 003 f MAGDALENA CIECHOWSKA (Redaktor)
  • 003 f MARIA SZYMAŃSKA (Redaktor)
  • 005 a Rozdział w książce
  • 006 a 57-80
  • 011 b https://wydawnictwo.ignatianum.edu.pl/autoetnografia-w-praktyce-pedagogicznej.htm
  • 012 a Autoetnografia w praktyce pedagogicznej. Wybrane przykłady konstruowania tożsamości
  • 013 a 2024
  • 014 c Akademia Ignatianum w Krakowie
  • 015 a Kraków
  • 017 a 978-83-7614-611-9
  • 021 a Podejmowana w niniejszej publikacji tematyka o charakterze teoriopoznawczym, praktycznym, jak i empirycznym domaga się nakreślenia wybranych, fundamentalnych ujęć tożsamości i rodziny, jak też przedstawienia podstaw metodologicznych realizowanego projektu badawczego, strategii jakościowej adekwatnej do poruszanej problematyki. Przyjęcie prezentowanej struktury teorio-empirycznej podyktowane było potrzebą zgłębienia rozumienia zjawiska tożsamości własnej badacza w rodzinie wielodzietnej, a zatem indywidualną potrzebą rozwiązania problemów personalnych korelujących z ich charakterem społeczno-kulturowym. Wiedza i samowiedza badacza dotycząca tejże problematyki, pogłębiana poprzez interakcję czy też transakcję z wiedzą zawartą w literaturze przedmiotu, stała się w pewnym sensie facylitatorem dla konceptualizacji procesu badawczego, z jednej strony, z drugiej zaś, czynnikiem kształtującym własną dojrzałość ludzką poprzez pogłębienie rozumienia siebie w perspektywie autoteleologicznej, co zostanie ukazane i wyjaśnione.
  • 985 a Wydział Pedagogiczny
  • 985 b Instytut Nauk o Wychowaniu
  • 999 a pedagogika

Dublin Core

Files

Autoetnografia_TEKST-Ebook.pdf (3.42 MB)

  • Licence: Repository License
  • Text version: Final published
  • Availability: Public
  • Available from: 2025-01-23 00:00:00 +0100
Repozytorium Akademii Ignatianum w Krakowie, które jest częścią Portalu Pracowniczego zostało zrealizowane w ramach projektu „Program wzmocnienia potencjału dydaktycznego Uczelni na rzecz rozwoju regionalnego” POWR.03.05.00-00-ZR10/18 współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.